Tájékoztató a gyógypedagógiai célú lovaglásról

A gyógypedagógiai célú lovasterápia 2005 óta zajlik intézményünkben.

A terápiás foglalkozás orvosi indikáció, célzott - fogyatékosság specifikusan,szakvélemény(ek) alapján -, lóra adaptált egyéni fejlesztési terv szerint épül fel.

A lovaglás, lóval való foglalkozás és lovardai környezet különösen nagy élményt jelent önmagában is, de ezeknek a hatásoknak a tudatos felhasználása és a hatások összeadódása olyan lehetőséget teremt a fejlesztésében, amely széleskörű és összetett felhasználást tesz lehetővé.

A ló, mint élő és érző lény nem tesz különbséget a segítséggel élő és ép emberek között, így kiválóan alkalmazható a közvetítő és társ szerepében is. A lovasterápia, mint komplex fejlesztő hatású terápiás módszer hozzásegíthet a későbbi társadalmi integrációhoz.

A gyógypedagógiai lovaglás célja:

  • a tanulásban akadályozott
  • értelmileg akadályozott
  • autista
  • látássérült-, és hallássérült (esetenként mozgássérült)
  • magatartászavaros, hyperaktív
  • beszéd problémákkal küzdő gyerekek és fiatalok fogyatékosság specifikus egyéni fejlesztése.

Konkrét célok és feladatok

  • A fogyatékosságból eredő hátrányok csökkentése, kompenzációja.
  • A megelőzés, a gyógyítás, a képességfejlesztés, a nevelés, valamint az életminőség javítása.
  • Az érzelmi-, akarati élet, a viselkedés, a magatartás, a cselekvés pozitív irányú befolyásolása.
  • Az állattal, a társakkal, a környezettel való kapcsolatteremtés képességének fejlesztése.